Náš francouzský vyzyvatel Piaggia MP3 se podrobil důkladnému testu redaktorů z Motorkáři.cz, kteří ho rozhodně nešetřili. Dospěl Metropolis do fáze, kdy se může směle měřit s lídrem trhu silných tříkolek? To nám prozradí Jan Rameš.
"Peugeot Metropolis 400i RS na mě zapůsobil velmi pozitivně. Před testem jsem si říkal, jestli se vůbec může postavit Piaggiu MP3, které je etalonem v kategorii tříkolových skútrů, a záhy pochopil, že může a se vztyčenou hlavou. Už design ukazuje, že není pouhou kopií. Je to jako s ženami, Francouzky jsou elegantní, Italky spíše vyzývavé, a přesně v tomhle duchu se nese i design Peugeotu a Piaggia. Co se jízdy a praktických řešení týče, některé věci dělá lépe Metropolis, některé MP3. Dobře nastavená je také cena. Piaggio MP3 v jeho „větší formě“ (letos přišla třístovka, která je v malém šasi) si můžete pořídit buď jako 350, nebo 500. Třipade má motor 330 cm3 z Beverly a proti Peugeotu je o pět koní a devět newtonmetrů slabší, přitom hmotnost bude podobná. To je celkem velký rozdíl. Ovšem dáte za něj bez stokoruny rovných dvě stě tisíc, Metropolis je o dvacet, Metropolis RS dokonce o třicet tisíc dražší. Dynamicky mi Peugeot přišel o chlup podobnější pětistovce, která je ale silnější o devět koní i newtonmetrů. Takže je vlastně přesně uprostřed, a to i cenově. Piaggio totiž před krátkou dobou ceny pětistovek trochu navýšilo (informace ve videu tak již neplatí) a za její nejlevnější variantu Business dáte čtvrt milionu. Verze Sport, která je eresu designově blíže, vychází na dvě stě šedesát, Sport Advanced s couvačkou je za 275. Bráno ze všech úhlů, je Peugeot Metropolis pro Piaggio MP3 vyrovnaný soupeř, který jde svou cestou."
Doplníme jen to, že Metropolis je kompletně vyráběn v historické továrně Peugeot Motocycles v Mandeure na východě Francie. Peugeot patří k jediným výrobcům motorů v celé Francii a Metropolis zde vzniká od náčtru před výrobu součástí až po finální kompletaci.
Naši zákazníci se často ptají, jestli vůbec mohou řídit skútr, když mají pouze řidičský průkaz pro skupinu B. I když je tato změna v legislativně platná už několik let, stále není všeobecně zažitá v povědomí motoristů. V našem novém videu jsme se proto zaměřili právě na toto téma.
Je skútr bezpečný dopravní prostředek? Jaké jsou hlavní prvky pasivní a aktivní bezpečnosti a jaké jsou rozdíly mezi ABS a SBC si povíme v našem dalším videu.